ke parlimen...

Wednesday, May 14, 2008




utk pertama kalinya dlm sejarah..aku bukan setakat pergi malah memasuki dewan rakyat di parlimen utk mendengar sendiri perbahasan wakil2 rakyat yang dilantik baru2 ini dengan berkot dan bertali leher(1st time)..Rasa puas hati melihat dan mndegar sendiri perbahasan oleh wakil2 rakyat tersebut kerana selama ini hanya menonton di TV saja dan tgk surat khabar itu pun byk yang di potong dan yang disiarkan pun yang baik2 je... dah tgk sendiri baru tahu yang bukan kata pihak pembangkang je yang biadap(kata media)tapi wakil rakyat dari pihak kerajaan pun sama je 2x5 malah lebih..jadi aku fikir dalam dewan itu wakil rakyat yang dilantik bebas utk membicara tentang apa pun tajuk yang datangnya dari masalah rakyat..cuma media je kot yang genbar-gemburkan cerita tentang tiadanya disiplin ahli parlimen khasnya dari pembangkang kerana menggunakan bahasa kasar cwalhal suma kat dalam dewn tu macam tu(fikir sendiri)..tapi nk salahkan media pun tak boleh juga sebab ikut arahan(siapa yg suruh?)...jadi moral of the story..janganlah hanya melihat dan membaca sahaja benda yang hanya disediakan di depan mata tapi banyakkan cabang bacaan dan pergi sendiri tengok dan alami...baru tahu.

1 komen:

Anonymous said...

ingatkan ahli parlimen...baru nak brkenalan..rupenye bob lokman....hahahaha