BannerFans.com

hari presentation FYP1 adoiyai........

Monday, June 16, 2008




Setelah berhempas pulas untuk beberapa bulan ini, akhirnya Group D54 telah berjaya membuat satu presentation Final Year Project 1 (FYP1) untuk project Knife Clip Base.Group D54 terdiri dari 4 org iaitu aku sebagai die designer merangkap sebagai group leader, Abah sebagai kira2 utk budget dan costing (mcm accountant gak kot), King sebagai kira2 utk die calculation dan report writer (catit kerja2 sepanjang FYP1), dan Opie sebagai process planner dan project schedule planner (plan kerja2 untuk FYP1 dan FYP2).Pada 5 jun 2008, hari khamis jam 8.30am, kami telah membuat satu presentation dihadapan 4 org lecturer merangkap verifier yg terdiri dari otai2 tentang die construction dan die calculation. Manakala seorang lagi ialah lecturer untuk subject English. Setelah satu jam masa berlalu, beribu jenis soalan di aju, kami dgn ‘ready’nya dpt menepis segala soalan2 ‘panas’. Aku dpt menjawab segala soalan mengenai die construction. Aku diberitahu bahawa group ini mendapat highest marks antara group2 lain dalam presentation ini. Kos untuk project ini di anggarkan mencecah kira2 RM15,000++ termasuk kos material dan standard parts. Walaubagaimanapun, sehingga hari ini aku masih meng’update’ design untuk memastikan tidak ada masalah ketika FYP2 nanti (proses machining dan assembly). Selepas ini aku akan berpindah ke campus baru GMi di Bangi utk meneruskan perjuangan FYP2.

0 komen: