Nelayan moden

Monday, August 17, 2009

Haritu aku ngan kebab berdua je lepas tension pegi memncing kat pay pond Hill Top..lebih kurang kul 11 lebih kot kitorg smpai sana.Masa tu hari khamis malam jumaat..tak ramai org yg mancing..aku guna dedak (secret recipe - baik punya) sebagai umpan..pas cari port baik ktorg pun trus labuh joran..dlm ms sejam adalah dpat ikan sikit..ikan leekoh ngn baung je..then tiba2 joran aku disentap ikan besar..apalagi aku pun baik punya layan.."jangan hook..jangan hook..beri laluan"..tup2 rupanya ikan patin..patut liat semacam je nk bwk naik..berat dalam 3.8kg..Hah, ni gambar sebagai bukti..hehe



Yang ni pulak Kebab punya bahagian pulak..Dalam diam2 memancing rupanya umpan dia di sambar ikan kap kepala besar (tongsan sisik halus)..Yang ni punya kes lain macam sikit..Jenuh nak bawak naik sampai tengok jorang macam nak patah je..Pakai tali Abu Garcia 12lbs pulak tu..Dengan berbekalkan pengalaman yg x seberapa tu Kebab berjaya mendaratkan Ikan Tongsan sisik halus seberat 7.2kg..Fuhh..Terangkat wa cakap lu..Sampai x muat jaring nak sauk..Berikut adalah gambar saat-saat cemas selepat mendaratkan ikan tu..










Bukan main kembang hidung dapat ikan terberat malam tu..


Selain tu Aku juga dapat menaikkan ikan Pacu seberat 6.17kg pada malam tu..tetapi x sempat nak ambil gambar sambil pegang ikan..sempat ambil atas penimbang je..


Memang puas memancing malam tu..Penuh jugak la ikan dalam jaring...Tapi semua jual balik..2 3 ekor je bawak balik..Kira balik modal jugak la malam tu siap ada untung ckit..Hehe

p/s: Balong bila lagi?heheh...jgn jeles...ada masa kita try lagi..hikhikhik

0 komen: