BannerFans.com

Final year project? Situasi yg genting.Badan pun dah letih.

Saturday, November 8, 2008

Ya! Memang dalam situasi yg genting ni..petang td baru je aku ngan group member aku siapkan plate2 tuk surface grinding. 4 plate dan satu punch block siap di grinding. Sebab ape kena siapkan hari ini gak? Ini sume pasal nk kena hantar ke company luar kat Serdang untuk buatkan proses wire cut pagi isnin ni. Supervisor aku ckp, "pukul 10 korg sume standby kat kompleks teknologi 3, jgn lambat!".

Masa minum petang td pun aku da tanya kat bebudak group aku, "mcmne ni?". Diorg kate kita update drawing kaw2 punye sblm tunjukan kat company tu. Sebab diorg kena follow design yg aku buat tu. Klu x mampus offset. Dah la proses wire cut ni precision gile. Arghhh..xpe2. Setakat nak prepare drawing tu ape ada hal tp masalah nye, takut company tu byk songeh lak time nk jalankan proses tu. Dah la group aku nye bajet tinggal bape ribu je ni. Lebih kurang 3 ribu ringgit je ni.cukup ke ni?ntahla..

Haritu hantar proses hardening dah kena lebih kurang rm300. Aku bajet ingat dalam rm100 lebih je. Standard parts x smpai2 lagi ni. Yang tu x tau bape ribu plak kena. Ok2. Yang pasal bajet ni xpayah cite la. Yang penting skrg pasal wire cut. Ini kire mcm proses terakhir la dalam pembuatan die(acuan tekan) set ni. Itu yang aku katakan yang skrg projek aku ni berada dlm keadaan genting.

Nak update drawing malam ni malas lak. Sbb aku nk tgk bola MU vs. Arsenal. Ape ni?bola..bola..bola..tu je yang aku ingat..takpe ahh..bola ni sebahagian dlm hidup aku gak..he2..sbb sok malam ada lagi waktu tuk aku update. Harap2 bile semua proses ni siap, pastu x offset bila assemble. Pastu group aku bleh rilek je sementara tggu standard parts sampai. Hahahaha….apa lah yg aku merepek ni!....benda x hantar wirecut lagi da fikir nk rilek2..Tapi kira gempak gak lah budak2 bacth aku buat final projek.Sebab kitorg dah la mula lambat pasal mesin x pasang lagi (pindah kampus baru kat Bangi). Due date akhir bulan Disember ni. Banyak gak la masa yang ada untuk troubleshoot nanti. Yang penting sekarang, isnin ni aku ngan group member kena standby kat company tu, untuk tengok2 kan diorang jalan kan proses tu..

Minggu yang sangat meletihkan!!!..”Abah, Opie, Raja, projek kite ni mcm dah nk siap kn?”, “korang memang bagi kerjasama dengan baik!”. Aku sangat gembira dengan korang!...

0 komen: